Monday 29 December 2008

اعراب در حد و اندازه دخالت در پرونده هسته‌اي ايران نيستند







خبرگزاري فارس: عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: كشورهاي عرب منطقه اينقدر بزرگ نشده‌اند كه در پرونده هسته‌اي ايران دخالت و نظارت كنند و بهتر است به حل مشكلات داخلي خود بپردازند.

جواد جهانگيرزاده» در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، درباره همراهي كشورهاي عرب منطقه با آمريكا در
موضوع هسته‌اي ايران و شركت هفت كشور عرب در اجلاس اخير در نيويورك، اين حضور و رفتار را مشكوك خواند و همراهي مشكوك با سياست‌هاي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران برشمرد. وي با بيان اينكه اين حضور هيچ محلي از اعراب براي ورود اين كشورها به پرونده هسته‌اي ايران ندارد، اظهار داشت: اين بازي سياسي است كه آمريكايي‌ها مبتني بر استراتژي ايران هراسي در منطقه آغاز كرده و آن را پيگيري مي‌كنند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه اين كشورها ناخواسته وارد چنين بازي شده‌اند و با اشاره به مشكلات عديده‌اي كه اين كشورها در داخل با آن مواجهند، افزود: اين كشورها غيردموكراتيك‌ترين كشورها هستند و اگر توانايي دارند، بهتر است مشكلات خودشان را حل كنند. نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اين كشورها اينقدر بزرگ نشده‌اند كه در پرونده‌هاي مهمي مثل پرونده هسته‌اي ايران دخالت و نظارت كنند و بهتر است به حل مشكلات داخلي خود بپردازند. اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي برگزاري چنين نشست‌هايي همچون نشست نيويورك را تضعيف كننده جايگاه‌ نهادهاي بين‌المللي از جمله آژانس بين‌المللي انرژي اتمي دانست و گفت: اگر چنين پروژه‌هايي ادامه يابد مي‌تواند باعث ايجاد نفاق شده و برخوردهاي منطقه‌اي را شكل دهد.

جهانگيرزاده با يادآوري اين نكته كه جمهوري اسلامي ايران نظاره‌گر صرف نخواهد بود، تصريح كرد: اگر گمان بر اين باشد كه كشورهاي منطقه به دنبال تضعيف جايگاه جمهوري اسلامي هستند، مي‌تواند رفتار متقابلي از سوي ايران شكل بگيرد كه به نفع صلح و ثبات منطقه‌اي نخواهد بود. انتهاي پيام/

No comments: